הצלחה לקייטנות ההמשך בשדות נגב
מדע וגלישה – מאות ילדים נהנו מקייטנות המשך אטרקטיביות במיוחד בשדות נגב
במטרה לתת מענה להורים גם לאחר סיום קייטנות בית הספר של החופש הגדול בשדות נגב, התקיימו השנה קייטנות אטרקטיביות במיוחד.
קייטנת המשך מדעית זכתה להצלחה רבה לאחר שלמעלה מ-100 ילדים נרשמו אליה. הקייטנה אשר התקיימה השנה בפלנטריום, פעלה ב-6 קבוצות כשלכל קבוצה יש מדריך, מד''צ (מדריך צעיר) ומפעילים חיצוניים.
בין הפעילויות שהתקיימו בקייטנה היו לימודי אסטרונומיה, הדפסה בתלת מימד, רובוטיקה ותכנות. בשיתוף פעולה עם מרכז למידה שדות נגב, התקיימו אף קורסי העשרה בנושא לגו אתגרי וכימיה. כמו כן, במהלך הפעילות בקייטנה הילדים הנביטו צמחים והכינו טלסקופים.
התקצוב של ממשרד המדע עבור קיום הקייטנה המדעית לא התקבל השנה. לאור חשיבותה, המועצה האזורית שדות נגב החליטה לתקצב את קייטנת ההמשך כדי לשמור על המסורת וכדי להמשיך ולאפשר לילדים לחוות קייטנה אטרקטיבית ומלמדת בעלות מסובסדת.
לצד הקייטנה המדעית, ולראשונה בשדות נגב, התקיימה קייטנת גלישה אשר זכתה אף היא להצלחה רבה, כאשר כ-200 ילדים נרשמו אליה. לאור הביקוש הרב, הקייטנה מתקיימת ב-4 מחזורים. שלושה מהם הסתיימו, והמחזור האחרון עתיד להיפתח בשבוע הבא.
הסעות המועצה אוספות את הילדים מהיישובים עד לחוף דלילה באשקלון, ושם, באוויר הפתוח, עולים הילדים על גלשנים וחווים את הים בעזרת צוות מדריכים מקצועי.
לאור ההצלחה של הקייטנה, בימים אלו נשקלת האפשרות לקיים חוג גלישה שנתי.
ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: ''קייטנות הקיץ הינה הזדמנות טובה לאפשר לילדים להמשיך ולצמוח, להמשיך ליהנות וללמוד עוד נושאים חדשים שאינם מתקיימים במהלך השנה הלימודית. קייטנות אלו דורשות השקעה כספית מרובה וחשיבה יצירתית בבחירתם. מאות הילדים שנרשמו לקייטנות ההמשך מוכיחות כי ההשקעה השתלמה.
אני רוצה להודות לצוות המתנ''ס, למחלקת החינוך, ולבנות השירות הלאומי על עבודתם הנפלאה להצלחת קייטנות הקיץ''.