חוג רפואה בתיכון 'נריה בנות' בשדות נגב

בחודשיים האחרונים פועל במועצה האזורית שדות נגב חוג 'פרחי רפואה'


את החוג מעבירה אודליה מדמוני תושבת המועצה, שהיא סטודנטית לרפואה. החוג מתקיים אחת לשבוע במרכז הנוער החדש במועצה, משתתפות בו כ-25 תלמידות מתיכון 'נריה בנות' שנהנות מחוג העשרתי שמסייע להן בלימודי המדעים והביולוגיה לבגרות וכן מעשיר את הידע הכללי שלהן בנושאים שונים.

בחוג לומדות הבנות נושאים מגוונים כדוגמת אנטומיה כללית ופיסיולוגית איברים ספציפיים: לב, מוח, כליות ועוד. מיקרוביולוגיה, ויסות לחץ דם, מערכת הורמונים, מערכת עיכול, ראיה, עור ועצמות. במהלך החוג יתקיימו שלושה ימי שיא בהם ביקור בבית חולים, כניסה למחלקות לצפיה בבדיקות כדוגמת צינתור וביקור במכון ויצמן. בסיום החוג יציגו הבנות את פרויקט הגמר שלהן במסיבת סיום.

הבנות מכיתה ז' בתיכון 'נריה בנות' מספרות על חוויה לימודית מהנה ושונה. הן מתרגשות להגיע בכל שבוע לחוג, לוקחות חלק פעיל בשיעורים ויוצאות עם ידע חדש ועם חשיפה לעולם האקדמיה אותו יפגשו בעוד שנים בודדות. מחלקת החינוך במועצה פועל יחד עם מפעילת החוג על מנת להרחיב אותו לבתי ספר נוספים ואף נשקלת שם האפשרות לפתוח מגמת רפואה לתלמידי התיכונים בשדות נגב.

מנהל מחלקת החינוך, מוטי אדרי, מספר על החוג: "כיף גדול לראות את בני הנוער נהנים מפעילות העשרתית-חווייתית. בנוסף לידע שהבנות רוכשות בחוג הן נחשפות לעולם האקדמי ומתכוננות אליו. אנו פועלים כל העת להכנסת חוגים חדשים בשעות אחר הצהריים ומגמות חדשות לבתי הספר התיכונים, כך שכל ילד בשדות נגב ימצא את מקומו במערכת החינוך וירחיב את אופקיו בתחומים שעוד לא נחשף אליהם. אודליה משתפת איתנו פעולה בצורה מדהימה, היא מעניקה מעצמה לבנות ואנחנו גאים לפגוש בבוגרים שלנו שמצליחים בבגרותם."

מנהל מחלקת ילדים ונוער, יוני ממו: "בשדות נגב רואים חשיבות רבה בפעילות בלתי פורמאלית איכותית. לשם כך, הקמנו את מרכז לוזאן, מרכז הנוער החדש, בו קיימים חדרי פעילות שונים המיועדים לפעילויות העשרה איכותיות ומתקדמות כדוגמת מארזים דיגיטליים (בשיתוף בצלאל) חדר עיצוב קול ואולפן הקלטות."