צוותי החירום היישובים בשדות נגב יצאו לסמינר הוקרה ולמידה

למעלה מ-150 תושבים המשמשים בתפקידים שונים בצוותי החירום היישובים (צח"י) במועצה האזורית שדות נגב, יצאו השבוע לסמינר בו הוקירה המועצה את פעילותם וכן, צוות המחלקה לשירותים חברתיים העביר סדנאות והרצאות ללמידה משמעותית של הצוותים.


בכל יישובי המועצה האזורית שדות נגב פועלים צוותי חירום יישוביים (צח"י), מדובר במתנדבים אשר פועלים במהלך השנה כולה ובעיקר בעת חירום כזרוע מקשרת ומבצעת בין התושבים למועצה. במהלך השנה כולה פועל צוות המחלקה לשירותים חברתיים להכשרת הצוותים מבחינה מקצועית ומכין אותם לכל אירוע חירום שחלילה יכול להתרחש ביישובים, על ידי הרצאות, סדנאות, תרגילים ועוד. השבוע, יצאו המתנדבים יחד עם צוות המחלקה לשירותים חברתיים לסמינר בן יומיים בו התמקדו בנושאי הרווחה בעת חירום.

השנה, בחרו במרכז החוסן להתמקד בנושאי הרווחה בעת חירום ועל כן, עסקו הסדנאות בטיפול מיידי בנפגעי חרדה ובמיפוי אוכלוסיות מיוחדות והתמודדות עם הטיפול באוכלוסיות אלה בעת חירום. כמו כן, התקיימו סדנאות בהן התחלקו הצוותים לפי תחומי עבודה כדוגמת דוברות, רווחה, חינוך, לוגיסטיקה ועוד וכן בצוותים לפי יישובים, שם חיזקו את עבודת הצוות בין החברים בכל יישוב וסייעו במתן עצות לפי אוכלוסיית היישוב והטיפול שיש להעניק לה בעת חירום.  

"צוותי החירום היישובים עושים עבודת קודש של ממש בשגרה ובעיקר בעת חירום ואני רוצה להודות להם על כך. ללא הסיוע שלהם היה למועצה קשה מאוד לתפקד בעת חירום ולהעניק מענה מיטבי לכל אחד מהתושבים." ציין ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן והוסיף: "צוות המחלקה לשירותים חברתיים ומרכז החוסן פועלים במהלך השנה כולה למען הכשרה של הצוותים ואני מודה להם על פעילותם ועל ארגון הסמינר החשוב הזה. אנו נוסיף ונעניק לצוותים הכשרה מקצועית על מנת שכולנו נהיה מוכנים לכל אירוע, בתפילה שהשקט והביטחון ישמרו בארצנו."