"פתיחת שנת לימודים חגיגית ושמחה בשדות נגב"

ביום חמישי 1.9 נפתחה שנת הלימודים תשע"ז בכל רחבי הארץ, גם בשדות נגב נפתחה שנת הלימודים באווירה חגיגית ושמחה. תלמידים חדשים לצד תלמידים ותיקים הגיעו נרגשים בשעות הבוקר אל בתי הספר, מחליפים חוויות עם חבריהם ואמהות שמוחות דמעה מהתרגשות.


"פתיחת שנת לימודים חגיגית ושמחה בשדות נגב"

ביום חמישי 1.9 נפתחה שנת הלימודים תשע"ז בכל רחבי הארץ, גם בשדות נגב נפתחה שנת הלימודים באווירה חגיגית ושמחה. תלמידים חדשים לצד תלמידים ותיקים הגיעו נרגשים בשעות הבוקר אל בתי הספר, מחליפים חוויות עם חבריהם ואמהות שמוחות דמעה מהתרגשות.

כאמור, השנה החלה בצורה טובה ללא תקלות ועיכובים וכ-2600 ילדים ותלמידים החלו ביום חמישי את שנת הלימודים תשע"ז. תלמידי בתי הספר שהגיעו בהתרגשות גדולה אחרי חודשיים של חופשה מרוכזת לבתי ספר מטופחים משופצים ומזמינים לאחר חודשים רבים של עבודת הערכות מאומצת עם אדריכלים ומהנדסים הסתיימה התכנית המהפכנית אשר במסגרתה טופלו בכל בתי הספר תשתיות חיוניות, חצרות, מבני בית הספר וכמובן כיתות האם. לכל בית ספר הוכנה תכנית מפורטת ע"י אדריכלי נוף ומבנים ברמה האסטרטגית לעתיד וברמה הפרקטית לשנת הלימודים.במהלך כל השיפוץ ליוותה האדריכלית שרית גיטליס את העבודות מקרוב וסייעה בבחירת הצבעים, ההתאמות בתוך הכיתות ועוד. תכנית זו הגיעה להיקפים גדולים מאוד כ – 10 מלש"ח בבתי הספר ובגני ילדים שאינם בעוטף.

לפני מספר חודשים התקבל תקציב חסר תקדים בהיקפו לתכנית אב פיזית לבתי הספר במקביל להשלמת תכנית אב חינוכית להבניית מערכת החינוך בשדות נגב. מלבד שיפוצי העומק שנעשו בבתי הספר חודשו תשתיות החשמל ותיקנונם, הוחלפו נורות לד חסכוניות בחשמל, הונחו שקעים במקומות הנכונים עפ"י תקן, הוסדרו כל הנגישויות לנכים ובעלי מוגבלויות עפ"י דרישה בבתי הספר ומערכות לגילוי אש הותקנו בכל מוסדות החינוך. בצד הפיתוח של חזות בתי הספר טופלו תשתיות מים שגרמו לפחתים גדולים בעבר, הנגשה לכבדי ראיה באולפנת צביה וצביעת מבנים בבתי הספר.

תכנית האב לחידוש מבנים ופיתוח חצרות בתי הספר והגנים שתכנונה הושלם בימים מביאה לידי ביטוי תפיסות חינוכיות עדכניות למרחבי למידה גמישים בכיתות הלימוד ובחצרות. תקציב התכנית כ – 10 מיליון ₪ ניתן למוסדות חינוך בעורף המצויים בטווח 7 – 15 ק"מ לאחר לחצים ושתדלנות רבה של ראש המועצה תמיר עידאן בקרב בכירים במשרדים השונים. התכנית נבנתה בהלימה לתוכנית האב לחינוך ובשיתוף בתי הספר. למימוש התקציב נבחרו אדריכלים ומתכננים מובילים שיצרו תכנית מקיפה לכל חצרות בתי הספר והגנים, למבני החינוך - כיתות ומרחבי למידה. חלקה הגדול של התכנית מומש כבר בקיץ זה בבתי הספר ברשות בהיקף של 10 מלש"ח.

במסגרת היערכות לפתיחת שנת הלימודים במוסדות החינוך במהלך כל החודשיים האחרונים של החופשה סייר ראש המועצה, תמיר עידאן יחד עם מנהל מחלקת חינוך,מהנדס המועצה וצוות בכיר נוסף מהמועצה ובמהלכו ביקרו בכל בתי הספר על מנת לראות מקרוב את קצב התקדמות העבודות לפתיחת שנת הלימודים הקרובה.

כפי שאמר ראש המועצה: "אנו בפתחה של שנת לימודים חדשה, כל שנה מביאה איתה את אותו משב רוח רענן של התחדשות והתרגשות. בחודשיים האחרונים עמלנו יחד על מנת שבתי הספר וגני הילדים יהיו מותאמים ללמידה נעימה ושהייה בבתי הספר, ישנם עוד מספר קטן של השלמות שבע"ה יושלמו במהלך חופשת חגי תשרי. אני מבקש למסור שוב איחולי הצלחה וברכת הדרך לכל התלמידים המקסימים שלנו, לצוותי החינוך וההוראה, לעובדי המנהלה ולכל מי שטרח וסייע לנו לפתוח את שנת הלימודים".