חדשנות פדגוגית בבתי הספר התיכונים "נריה בנים ובנות"
עמותת "דעת", הינה רשת חינוכית אשר תנהל בפועל את תיכון נריה "בנים" ו"נריה בנות". בימים אלה העמותה נכנסת לתהליך של ליווי ופיתוח פדגוגי וניהולי על בתי הספר. תוך שימת דגש על עבודה עם צוותי החינוך והעשרת עולמם של התלמידים. אחד הדג
חדשנות פדגוגית בבתי הספר התיכונים "נריה בנים ובנות" במועצה האזורית שדות נגב
עמותת "דעת", הינה רשת חינוכית אשר תנהל בפועל את תיכון נריה "בנים" ו"נריה בנות". בימים אלה העמותה נכנסת לתהליך של ליווי ופיתוח פדגוגי וניהולי על בתי הספר. תוך שימת דגש על עבודה עם צוותי החינוך והעשרת עולמם של התלמידים. אחד הדגשים לעבודתם במערכת הינה הטמעת המושג, "פדגוגיה חדשנית" שכוללת למידה משמעותית אצל התלמיד, יצירת סקרנות והפיכת הלמידה לרלוונטית לעולמו של התלמיד.
כחלק מהידוק הקשר מפגש סיום השנה של צוות המורים מתיכון "נריה" בנים, התקיים בבית עמותת "דעת" בתל אביב. במסגרת המפגש עסקו המשתתפים בסוגיות הקשורות בשיקול דעת חינוכית והשקפת עולם. תחילה, נבחנו המורים בשאלון עמדות ביחס לבית הספר ולאחר מכן, התקיים לימוד של דרשות חז"ל המתארות מחלוקות חינוכיות-אידיאולוגיות.
בערב, סעדו המשתתפים בארוחת ערב מפנקת, שלאחריה יצאנו לסיור מרתק בשכונת נווה צדק בהדרכת השחקן ערן לנסקי (שחקן תיאטרון הבימה לשעבר, שחזר בתשובה). הסיור, אשר עסק בדמויות מתקופות שונות בחיי העיר תל אביב, עבר בתחנות שונות בשכונה כאשר בכל תחנה השחקן שיחק את הדמויות השונות בדרכו הייחודית והחווייתית וסיפר סיפורים מהשנים הראשונות של תל אביב. המורים יצאו בתחושה של התרוממות רוח מעצם החוויה שיש בה גם העצמה אישית וגם גיבוש קבוצתי.
הד"ר מירי שליסל, סמנכ"ל פדגוגי בעמותת דע"ת: "אנו מקוים שמפגש זה יהווה פתיחה לעבודה מקצועית שוטפת עם הצוות לאורך השנה. זאת, על מנת למנף את כל הכוחות המקצועיים והמסורים המצויים בבית הספר להמשך פיתוח בית הספר. ניכר כי בקרב הצוות ישנה אחדות ונחישות להוביל את בית הספר קדימה ולהתלכד נוכח המשימה. מהמפגשים הראשונים עם צוות המורים, ניכרת התרשמות רבה מהמסירות והמקצועיות של הצוות להצלחת בית הספר בכל המישורים".
מוטי אדרי, מנהל מחלקת החינוך: " אנו מרוצים מאוד מרשת דעת בעיקר בשל הרצינות והעבודה המקצועית הנעשית ע"י הצוות המקצועי שנשלח ע"י מרגע כניסתה לבתי הספר ברשות. אני רואה בכניסת הרשת לניהול הפדגוגי של בתי הספר כהזדמנות גדולה לקידומם והתפתחותם של בתי הספר בכל המובנים הן בפן המקצועי והן בגידול במספר התלמידים והמענה ההולם לבני הנוער במועצה."