פרוייקט ייחודי של התנדבות בשעת חירום מועצה
שיתוף פעולה פורה בין מחלקת ילדים ונוער ויחידת ההתנדבות במועצה האזורית שדות נגב יצרו שני מפגשים ייחודיים ומעניינים המיועדים לבני נוער בכיתות ט' עד י"ב במהלך חודשי הקיץ הקרובים.
שיתוף פעולה פורה בין מחלקת ילדים ונוער ויחידת ההתנדבות במועצה האזורית שדות נגב יצרו שני מפגשים ייחודיים ומעניינים המיועדים לבני נוער בכיתות ט' עד י"ב במהלך חודשי הקיץ הקרובים.
מטרת המפגשים הינה העלאת המודעות להתנדבות בשעת חירום בקרב בני הנוער ביישובי המועצה. בשעת חירום הצרכים העולים מהאוכלוסייה גדלים בהבטים והקשרים שונים החל מהצורך בסיוע לקשישים, לבעלי צרכים מיוחדים ועד לילדים שנותרו ללא מסגרות לימוד. כל זאת מעצים את הצורך במתנדבים ולא די בכך אלא מתנדבים מתוך הקהילה ממקום של חוסן וחוזק קהילתי.
מחקרים מראים כי התנדבות בשעת חירום מחזקת ומשפרת את יכולת ההתמודדות של האוכלוסייה. מועצה אזורית, שדות נגב רואה בבני הנוער שלה כח משמעותי ומניע בתוך הקהילה, וכל העת נערכת למצבי חירום ושעת חירום. בהקשר זה נערכו מספר מפגשים השנה אשר הוקדשו לנושא.
מוריה נגר, מנהלת יחידת ההתנדבות במחלקה לשירותים חברתיים סיפרה כי: "במפגשים שיערכו בקיץ ישמעו בני הנוער הרצאה של סרן זיו שילון, שיספר את סיפור הגבורה מעורר ההשראה שלו. ובנוסף ישבו בני הנוער סביב שולחנות עגולים במפגש אותו יובילו עובדות סוציאליות מהמחלקה לשירותים חברתיים ורכזי הנוער. הדיונים סביב השולחנות יעסקו בשאלה מה תפקידו של הנוער ביישוב בכלל ובשעת חירום בכלל.
וכל מי שישתתף במפגשי הקיץ יוכל בהמשך להיות חלק מצוות "צח"י נוער" בהמשך השנה. אני מזמינה את המתעניינים להגיע ולפנות אל יחידת ההתנדבות במועצה."